26 אפריל 2011

ההוא וההיא

כל מי שהתחתנה בוודאי כבר הספיקה להכיר את ה"הוא" וה"היא".
ההוא, זה ההוא שהיא התחתנה איתו.
ההיא זאת אמא שלו...
ובאמת, כמה שהיא תהיה נחמדה וטובת לב, תמיד, אבל תמיד יהיה איזה שהוא סוג של מתח. לי זה נראה טבעי.
לא מזמן ילדתי בן בכור. גם אני בעוד 20 שנים באופן טבעי לא אחבב במיוחד את הפרחה שתיקח לי אותו...
אצלנו זה מתבטא בעיקר סביב נושא האוכל.
כשבעלי בא הביתה, בדמיונו הוא רואה שולחן עמוס כל טוב – עוף, בשר ומטעמים.
בצלחת שלו מה שהוא באמת רואה זה קינואה וחמוציות – הוא מנסה ולא מצליח להבין איך מכל הנשים בחר דווקא בצמחונית...
בכל פעם כשהוא רק מנסה להשוות אני לא מבינה מה הטעם. איך אפשר להשוות בין מלח לסוכר? בין שמן לשמנת? בין בשר לקציפת חמאה?
היא מבשלת ואני אופה. את כל מה שהיא מטגנת אני מאדה. הוא מתחנן שאלמד ממנה להכין קציצות, אני טוענת שאוכל של אמא אוכלים אצל אמא.
יש משהו מאוד מנחם בעובדה שלא משנה כמה גרוע אני אבשל, בסופו של דבר האוכל שהילדים שלי הכי יאהבו יהיה האוכל שלי. אז כבר עכשיו אני דואגת לאמץ לי כמה מאכלים חביבים (ורצוי לא מסובכים מדי) שאני מכינה בתדירות גבוהה יחסית (פעם בחודשיים זה הרבה?), במטרה שיהפכו עם הזמן להיות המאכל המסורתי שלנו. אפילו פתחתי מחברת מתכונים רק בשבילם. 
למעשה הכוונה הייתה להביא עכשיו איזשהו מתכון נחמד למאפינס קישואים או קיש מנגולד, אבל התחרטתי. תאמינו לי שאין שום דבר מרגש באוכל שאני מכינה. 
במתוקים לעומת זאת - יש קצת יותר עניין...
פאדג' בראוניז מהאגדות


מילקי טופ תוצרת בית



מילקי טופ תוצרת בית
לשכבה הראשונה: פאדג' בראוניז מהאגדות חתוכים לקוביות קטנות
לשכבה השניה: פודינג שוקולד מהמתכון המעולה והקליל הזה
לשכבה השלישית: שמנת מתוקה מוקצפת עם כף סוכר
לשכבת הטופ: זרעים של שוקולד


28 תגובות:

  1. הוצאת לאויר את מחשבותיה של כל אישה - המאכל המסורתי ומה יהיה הדבר שאני אעביר מדור לדור :)))
    כמה שאנחנו אוהבות נוסטלגיה אפילו אם היא עתידית :)
    והמתוקים שלך נראים טעימים ביותר!!!

    השבמחק
  2. אין ספק שהמאפים שלך מספקים הנאה גדולה אפילו רק מצורתם ועיצובם אבל כבת לאמא שלא יודעת לבשל (על אף שהיא מנסה ומשתדלת) אני יכולה רק להגיד - אל תבני על זה שהילדים שלך בהכרח יאהבו את האוכל שלך :-) ומכיוון שהדרך הטובה ביותר לדרכו של גבר עוברת לרוב דרך הקיבה, היכוני כבר מהיום ולימדי מספר מאכלים גבריים (אפילו מספר מצומצם) ולו רק כדי לצבור עוד כמה נק' זכות. בכל זאת כשתגיע הכלה זה כבר יהיה הרבה יותר מורכב.

    השבמחק
  3. טורפים את הביצים = מקציפים? אם כן כמה, לקצף יציב?

    השבמחק
  4. אנונימי,
    לא, לא מקציפים. טורפים. עם מטרפה, רק כמה שניות עד שהחלמון והחלבון מתאחדים לתערובת הומוגנית.

    השבמחק
  5. אגב, איך את עושה את השקע מלמעלה?

    השבמחק
  6. אתי, בתבנית הזו:
    http://www.mistral.co.il/default.asp?catid={76B5E237-F74D-4194-B96D-7E53945C1635}&details_type=1&itemid={D444F779-9B8A-4DE6-8C0B-66A7E66DC433}

    השבמחק
  7. למזלי חמותי לא מבשלת - הרוב היא קונה.
    "ההוא" הורגל לאוכל קנוי וכל מה שאני מבשלת בשבילו זה מיותר...

    תסמכי עלי- הילדים בסוף הכי אוהבים אותך ואת האוכל שלך וזה מנסיון! ועם כאלו מתכונים שווים, נראה לי הילדים שלי יאהבו אותך! :-)

    השבמחק
  8. זו הפעם הראשונה שלי בבלוג שלך וממה שהספקתי לראות, כיף חיים פה! התמונות מהממות ואת כותבת נהדר. ראיתי גם את הפוסט עם הנשיקות המהממות שאפית ומיד נזכרתי באלו שאפיתי לפסח, אם את רוצה, את מוזמנת לבקר אצלי ... :)
    קרני

    השבמחק
  9. את מדהימה כל פעם מחדש!

    השבמחק
  10. למה? הו, למה אלוהים? למה התחלתי דיאטההההההההה???????

    השבמחק
  11. נ.ב. חשבתי לשדך לבכור שלך את האחיינית שלי, אבל בהתחשב בעובדה שאת כבר לא אוהבת אותה... ;-)

    השבמחק
  12. נהדר!!!
    מתה על הכתיבה שלך ועל התמונות היפות!
    והשוקולד... אוי השוקולד... חולשתי הגדולה.
    שומרת במועדפים לעוד מעט- צריך קודם להירגע מנזקי הפסח ;-)

    השבמחק
  13. מזדהה...
    ומכיוון שגם אני רוצה להפציץ עם הבראוניז האלה - יש לי שאלות (של מתחילות):
    אם משתמשים בתבניות שקעים - כמה שקעים צריך? ואם לא - מה גודל התבנית בערך?
    ומה זה ה"פצפוצים" למעלה - שוקולד צ'יפס?

    תודה!
    יעל

    השבמחק
  14. יעל,
    אם אני זוכרת נכון - אז התערובת הספיקה לי ל-2 וחצי תבניות של מלבנים כמו אלה שבתמונה (בכל תבנית 10 מלבנים). אם מכינים בתבנית אחת אז גודל התבנית צריך להיות כ-30x20 ס"מ.
    ה'פצפוצים' למעלה הם גנאש שוקולד שזילפתי והפנינים הם 'זרעים של שוקולד' של גליתא.

    השבמחק
  15. העם רוצה עוד!!!
    עוד פוסטים, עוד מתכונים :)
    כיף גדול לעקוב אחרייך :)

    השבמחק
  16. וואו! הבראוניז נראים שווים! ינוסו בטוח. תודה רבה!
    יעל.

    השבמחק
  17. מבינה אותך...במיוחד בפיסקה האחרונה...
    המתוקים שלך נראים משהו משהו. והצילומים אוללללה כמה מתוק ויפה.
    תענוג.

    השבמחק
  18. אני הולכת לנסות את הפאדג' בראוניז לשבת.
    אוהבת את הבלוג הזה וגם את כלתי (?!) למרות שהיא נשואה לבן שלי :)
    חגית

    השבמחק
  19. בראוניז מעולים! תוכלי לשתף לגבי הגנאש האם הוא מוקצף? תודה

    השבמחק
  20. כמה זמן קירור והאם הוא מחזיק מעמד בטמפרטורת החדר בצורתו המוזלפת? תודה!!
    מלי

    השבמחק
    תשובות
    1. לקרר עד שמגיע למרקם נוח לזילוף. אם מתקשה מדי אז להוציא קצת מהמקרר עד שמתרכך.
      וכן, מחזיק מעמד בטמפ' החדר.

      מחק
  21. היי כמה זמן קרור דרוש לגנאש כדי להתייצב לכדי זילוף וכמה זמן מחזיק הטמפרטורת החדר בלי לאבד מצורתו.תודה מלי.

    השבמחק
  22. נראה מעוללה!
    לא רשום במתכון את השוקולד למעלה, זה גנאש רגיל של שמנת מתוקה ושקולד מריר שהוספת?
    וראיתי ברשומה אחרת שעשית קרם ורוד למעלה, איך עשית את זה? נראה יותר טיעים ויפה:)

    השבמחק
    תשובות
    1. את מתכוונת לשוקולד שבתוך הבראוניז?
      אם כן אז זה אכן גנאש. על המילקי אלו פניני שוקולד

      מחק