25 ספטמבר 2011

נשיקות חג

מתוך הפרוייקט עד 100 של בלינג בלינג


לעולם לא תתפסו אותי בלי נשיקות מרנג בבית. זה מה-זה קל!
הן מאוד לא מפונקות - מחזיקות מעמד אפילו חודשים, סתם ככה בצנצנת על המדף, מקשטות לי את המטבח, כשאני מתארחת וצריכה מתנה אני ממלאה צנצנת,
כשאני מארחת ומגישה קפה הן תמיד נמצאות שם בצד,
וכשבא לי לפנק את הזאטוט אני שמה לו אחת קטנה כזו ביד והוא משיב לי בחיוך רחב.
הקוטרית כמובן מתלוננת. היא אומרת שזה בלתי אפשרי שתמיד יש לי צנצנת כזאת מפתה שאחריה היא חייבת לצאת לריצה ארוכה. זה באמת לא בסדר, כי אז היא מכריחה גם אותי לבוא איתה...

ובחגים - אנחנו בדרך כלל גם מארחים וגם מתארחים, אז כשעלה הרעיון לפרוייקט, ישבנו וחשבנו והחלטנו לחסל 2 ציפורים במכה - באותה הזדמנות להכין גם קינוחים וגם מתנה.

אז איך מכינים:
חומרים ועלויות:
5 ביצים גדולות - 7.5 ש"ח (ביצי חופש, אלא מה)
400 גרם סוכר - 2.5 ש"ח
צנצנת זכוכית גדולה - 36 ש"ח
סרט לקישוט - 2 ש"ח
סה"כ 48 ש"ח לצנצנת מתוקה מתוקה...


ולאופן ההכנה:
מפרידים ביצים ומכניסים את החלבונים לקערה נקייה. טורפים עם הסוכר. מניחים את הקערה מעל סיר עם מים רותחים (באן מארי) ומחממים מעל האדים על אש נמוכה תוך ערבוב מדי פעם, עד שרוב הסוכר נמס והתערובת חמימה למגע.
מעבירים למיקסר ומקציפים במהירות גבוהה כ-10 דקות, עד שהקערה קרה למגע.
אם רוצים נשיקות בצבעים, זה הזמן לטפטף פנימה כמה טיפות של צבע מאכל ולהקציף כדקה נוספת.
מכניסים את הקצף שנוצר לשקית זילוף ומזלפים נשיקות קטנטנות בתבנית מרופדת בנייר אפיה.
אופים בטורבו בחום נמוך, 50-70 מעלות למשך כ-5 שעות (אפשר למשך הלילה), עד שהנשיקות קשות, גם מבפנים.
לפני האפיה אפשר גם לפזר סוכריות קישוט קטנות.
(מיותר לציין שכבר מזמן הקוטרית התעייפה ואמרה שזה בכלל לא קל...)

 


מתארחים?
מלאו נצנצת זכוכית גדולה בנשיקות. קשרו בסרט והצמידו ברכה מתוקה.


מארחים?
סמנו מקומות ישיבה. הכניסו נשיקות לתוך צנצנת קטנה, קשרו בסרט והוסיפו פתקית עם שם הסועד. הניחו במרכזה של כל צלחת. בתום הארוחה כל אחד המאורחים יוכל לקחת איתו משהו מתוק לדרך.



רוצים סתם להיות נחמדים?
מלאו שקית צלופן קטנה, קשרו בסרט ואחלו שנה מתוקה לכל הסובבים אתכם: לחברים בעבודה, לשכנים, לפקידה בדואר, לקופאית בסופר...


שתהיה שנה מתוקה!


72 תגובות:

  1. פשוט מקסים! הצילומים שלך הורסים וכל כך עושים חשק - גם לאפות וגם לצלם!!! נתת לי המון המון רעיונות... אולי אספיק בשנה הבאה :)
    שתהיה שנה טובה ומתוקה!

    השבמחק
  2. צ'מעי:
    1. אני מתה, אבל מ ת ה על הבלוג שלך!
    2. אם יהיו לי נשיקות כאלה בבית כל הזמן הן כבר לא יהיו מזמן ואני לא אעבור בדלת....
    3.אני עושה את הפטנט הזה שנים אבל....טוב נו....סליחה...קונה את הנשיקות מוכנות. כן, פיציות, יש טעימות מאד. ואז אני מהר מהר נותנת מתנות לפני שאני אספיק לחסל יותר מהחצי שכבר חוסל בין החנות לבית...
    4.כן, פעם אפיתי. גם מרנגים. זה היה לפני..אה...20 קילו בערך...
    5. התמונה הראשונה דומה מאד למתנה שנתתי בשבועות בהחלפה לחג שהיתה באחת מקומונות היצירה.
    מתישהו תהיה תמונה בבלוג שלי.(הוא חדש ועדיין לא העליתי הכל).
    6. ומשהו חשוב: אני מתה, אבל מ ת ה על הבלוג שלך!!!
    ליאור-חתולי8

    השבמחק
  3. שרית זה מקסים!! אני בהחלט הולכת לנסות להכין נשיקות כאלה מחר... אעדכן איך יצא :) מאיפה הצנצנת הגדולה? מצאתי במחירים הרבה יותר יקרים...

    השבמחק
  4. חתולי, אמממ... תודה :)
    דניאל, את הצנצנת הזו קניתי בדומו ב-36 ש"ח. ראיתי גם בשופרסל דיל צנצנות נחמדות במחירים עוד יותר נמוכים, וכמובן שבאיקאה. בהצלחה! :)

    השבמחק
  5. אין כמוך, קראתי את הפוסט בלילה, רצתי להוציא ביצים מהמקרר (שלא יהיו קרות) ולמחרת על הבוקר הכנתי נשיקות מדהימות. דרך אגב, עם החלמונים שנשארו אני ממליצה בחום להכין סופלה שוקולד של קרין גורן- יוצא מעולה, המתכון באתר שלה
    שנה טובה!!
    יעלי

    השבמחק
  6. יעל, קודם כל אני באמת שמחה לדעת שהכנת :)
    ותודה על הטיפ! אצלי החלמונים הופכים לחביתת חלמונים בשביל הכלב ;-)
    אבל הרבה פעמים אני נתקלת בשאלה מה אפשר לעשות עם חלמונים. רעיון נהדר.

    השבמחק
  7. אני נמרחת על המסך. שלא לדבר על כמה שזה פיוטי לתת נשיקות ונשיקה.

    השבמחק
  8. עכשיו אני ממש מתבאסת שהמיקסר שלי עוד לא חזר מתיקון. היה לי ממש מתאים להכין את זה מחר לקראת החג...

    זה נראה מדהים מדהים מדהים!

    כה לחי! :-P

    השבמחק
  9. את מדהימה! אפשר לעבור לגור אצלך?! :-)

    השבמחק
  10. אפשר להשתמש בחלמונים כדי להכין אלפחורס של רוני ונציה.

    השבמחק
  11. הי,

    יש לי מספר שאלות:
    1. למה כ"כ הרבה שעות? ואם אין טורבו, אז כמה זמן?

    2. 400 גר' = לכמה כוסות?
    3. אפשר גם ללפף לאחר הוספת צבע המאכל, למה להקציף? והאם אפשר להשתמש באבקת צבע מאכל במקום בטיפות?

    תודה רבה,
    ליאת

    השבמחק
  12. ליאת,
    הרבה שעות בחום נמוך נמוך, כי אנחנו לא ממש אופים אותן, אלא רק מייבשים... אם אין טורבו אז אותו הדבר, ותשאירי את דלת התנור קצת פתוחה, אפשר לשים כף בין הדלת לתנור כך שישאר רק חריץ קטן.
    בעקרון משקל הסוכר צריך להיות כפול ממשקל החלבונים. חלבון ביצה גדול שוקל כ-40 גרם, בינוני כ-35 גרם. כוס סוכר - 200 גרם.
    אפשר לערבב, אבל תצטרכי לערבב די הרבה בשביל לקבל צבע אחיד. מצד שני גם נשיקות משויישות לבטח יצאו מהממות. אף פעם לא ניסיתי צבע באבקה אבל אני לא רואה כל מניעה.
    בהצלחה!

    השבמחק
  13. מתכון לחלמונים שנשארו - אגסי קוקוס: (כמו העוגיות שמוגשות בחינה מרוקאית)

    1 כוס מים + 1 כוס סוכר על הגז עד לקבלת סירופ סמיך.
    להוריד מהגז, ולהוסיף 3/4 כוס קוקוס ובהדרגה להוסיף חלמון אחד אחד ולהקציף ידנית טוב-טוב (שלא יהפוך לחביתה) שיהיה דביק. ניתן להפריד לכמה קעריות ובכל קערית להוסיף צבע מאכל, כך יהיו מספר צבעים של אגסים.

    וכעת, לעצב ידנית צורת אגס (משיכת היד מהתחתית כלפי מעלה) ויש לנו אגס מעוצב. אפשר להוסיף בקודקוד ציפורן לעיצוב.

    חג שמח,
    ליאת

    השבמחק
  14. מ-ה-מ-ם!!!
    התמונות משגעות. מתה על הסגנון שלך.
    אני ממש מקווה שאצליח להכין במעט זמן שיש לי היום בערב... אם לא - בחג הבא :-)

    השבמחק
  15. האמת? אפשר די בקלות להאמין לך שזה קל לעשות... במיוחד עם התמונות המופלאות שלך. שתהיה שנה נהדרת מלאה בנשיקות!

    השבמחק
  16. אני לא חייבת להרגיש את הטעם {אם כי בטוחני שהוא מדהים} התמונות שלך כאלו מושלמות !!!
    חג שמח
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
  17. מתוק! ומה זה ביצים גדולות? גודל L?

    השבמחק
  18. מהמם!! אני כנראה הבנאדם היחידי שלא אוהבת נשיקות ומיני מרנגים.. גך שזה הופך לקינוח המושלם בשבילי.. אין שום סיוכי שהוא יכנס לי לפה... (: גם יפה וגם מרזה!
    (:

    השבמחק
  19. איזה פוסט מתוק!!!! אימצתי!! אני הולכת להוציא ביצים מהמקרר ולעשות "ערב נשיקות" עם הבנות שלי...

    השבמחק
  20. קראתי את הפוסט כשפירסמת בפייס בוק, אח"כ נכנסתי עוד כמה פעמים לבלינג בלינג, בסוף גם הכנתי :-) לא יצא יפה כמו שלך כי הצנתר של היה דפוק אבל בהחלט היה קליל ונחמד. אני לא אוהבת נשיקות אז אצלי זה רק בשביל היופי :-) ואין ספק שאכין שוב כי יפה זה מספיק חשוב.
    נראה לי גם אחלה מתנה ראשונית לביקור חברה טובה בבית החולים מיד אחרי לידה - יש לי כרגע 5 חברות בהריון :)
    בקיצור כרגיל כיף אצך ממש, ש מצב שתכתבי יותר?... :-)

    השבמחק
  21. מהמם! :-)
    מאיפה הסרט?...

    השבמחק
  22. האם אפשר להכניס לתנור יותר מתבנית 1 בכל פעם?

    השבמחק
  23. בוודאי, בטורבו.
    אני מכניסה גם 5 תבנית ביחד.

    ענבל, את הסרט קניתי באחת הסידקיות באזור נחלת בניימין/שוק הכרמל. אני לא זוכרת איפה בדיוק. יש למצוא כאלה בכל חנות סדקית או יצירה.

    השבמחק
  24. התמונות שלך פשוט מדהימות. זו באמת המתנה הקבועה שלי לאנשים, או הקינוח הקבוע שלי לארוחת שישי כשאין לי כוח לטרוח על עוגה ובא לי לעשות משהו תרפיותי...
    מה שכן, אני לפעמים מתבאסת לעשות את שלב הבאן מארי (זה אומר לרחוץ עוד סיר, עצלנית שכמותי) ואז אני מקציפה אותם ישר. בשביל שיצא קצה מחודד, אני פשוט מוסיפה טיפה מלח בהתחלה ורק אחרי זה את הסוכר.

    השבמחק
  25. הי זה נראה מקסים ומעורר חשק לנסות מייד לצערי
    ניסיתי אבל הן צנחו לי
    ואין שום דמיון לצערי בין שלי לשלך
    באיזה צנתר השתמש? יש לך טיפים איך ליצור טיפה את שפיץ?

    השבמחק
  26. היי
    האתר מהמם!! אבל אם אני שמה את הביצים בתבנית נירוסטה על סיר עם אדים הביצים מתחילות להתבשל לי בצדדים של הקערה...
    מה עושים???

    השבמחק
  27. אנונימית הראשונה:
    צריך להקפיד שבתערובת החלבונים לא יהיה זכר לשומן או למים.. נשמע לי שזו הבעיה. צריך להקפיד שהכלים שאת משתמשת בהם יהיו נקיים ויבשים. לוודא ששום טיפת חלמון לא חמקה לתוך התערובת, רק אז תקבלי קצף יציב ובזילוף יתקבל שפיץ יפה :)
    אפשר גם להוסיף טיפת מלח בתחילת ההקצפה, שמעתי שזה עוזר למרות שאף פעם לא ניסיתי.

    אנונימית השניה :),
    רק קערת פלסטיק! אחרת תקבלי חביתה... ;)

    השבמחק
  28. אלוהים אדירים!
    פשוט מעלף ומדהים בצורה בלתי תתיאמן!
    כל כך יפה ונעים, רעיונות מצוינים!
    תאמיני לי שאמשיך לגלוש כאן!

    השבמחק
  29. תשמעי, מדובר בהצלחה גדולה.
    מדהים, נפלא ונהדר. אני בקושי מצליחה לחלץ את הפרצופים הקטנים שלהם מתוך הצנצנת. תודה!

    השבמחק
  30. איפה את קונה צנצנות? מחפשת את הקטנות יותר..

    השבמחק
  31. מתה על הפוסט הזה! רציתי לשאול איך הנשיקות יוצאות לך כל כך לבנות. אצלי בדר"כ אחרי האפיה/ייבוש הן מצהיבות מעט... ושלך כל כך צחות. תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אפייה בחום נמוך נמוך...
      :)

      מחק
    2. תודה! אנסה ואעדכן. ובינתיים - חג שמח!!!

      מחק
  32. היי
    כתבת למישהי להשתמש בקערת פלסטיק,האם היא תעמוד בחום של הבאן מרי?
    תודה
    שלומית

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שלומית,

      בטח, רק פלסטיק. זכוכית בטח לא תעמוד ונירוסטה תהפוך את הביצים לחביתה :)

      בהצלחה!

      מחק
  33. כמה נשיקות בערך זה יוצא?

    השבמחק
  34. את התויות את קונה מוכן או גוזרת בעצמך? עצלנית שכמותי...

    השבמחק
    תשובות
    1. כרמל - יש לי חותכן. גם אני עצלנית ;-)

      מחק
  35. הי שרית,
    אהבתי מאוד, הולכת לנסות.
    באיזה מספר צנתר את מזלפת את הנשיקות?
    תודה ושנה מתוקה כמו הנשיקות.
    רוית

    השבמחק
    תשובות
    1. כאן התמשתי בצנתר עגול שפתחו 14 מ"מ.

      מחק
  36. הכנתי ,שלי עכשיו בתנור אבל לא יפות כמו שלכם :(יצאו לי קטנות מידי .
    תודה רבה על המתכון ובכלל על הבלוג המקסים הזה.

    השבמחק
  37. קודם כל הבלוג שלכם מדהים!! והפתעתי את עצמי שהצלחתי להכין את הנשיקות המתוקות הללו ולקבל מחמאות על הטעם והיופי ( בצנצנת עם סוכריות ורודות וסרט ורוד) אז תודה רבה!

    השבמחק
  38. הנשיקות עכשיו בתנור, הנשיקות בתבנית הראשונה כבר התחילו להתקשות ונראות משגע... :)

    נראה לי שזהו, אני הולכת לקנות מיקסר חשמלי - פשוט הלכו לי הידיים להקציף ולהקציף ולהקציף...

    לגבי ההמסה של הסוכר בבן מארי, אני עושה את זה עם קערת זכוכית חסינת חום - בדיוק כמו שאני עושה כשאני ממיסה שוקולד (גם קרין גורן משתמשת בקערת זכוכית להמסת שוקולד בבן מארי).

    דרך אגב, באיזה צנתר ושקית זילוף את משתמשת ושל איזה חברה?
    הצורה שיצאה לך ממש יפה.
    מיטל.

    השבמחק
  39. היי מיטל,
    השתמשתי פה בצנתר עגול בקוטר 14 ממ, ובשקיות זילוף חד פעמיות.
    :)

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב, חייבת לעדכן שבנשיקות יצאו מהממות וטעימות!!!

      לפחות חצי מהנשיקות יצאו בצורה ממש כמו שלך ונראה לי זה הישג לפעם ראשונה...

      הכנתי לילדה עודת יום הולדת מלבנית גדולה, ציפתי בשמנת מתוקה עם מסגרת שמנת מתוקה בצבע ורוד והנחתי את הנשיקות הורודות והלבנות לסירוגין על העוגה כך שכל ילדה (בכיתה) קיבלה פרוסת עוגה מצופה בקצפת ומעליה נשיקה...

      הילדות לא הפסיקו לדבר על זה (קיבלתי ד"שים מהאמהות שלהן...)

      מהנשיקות שנשארו לקחתי צנצנת והבאתי לחמותי לשבת - אף אחד שם לא האמין שאני הכנתי כי "זה ממש כמו קנוי...".

      והנשיקות הבודדות שנשארו כבר חוסלו ביום ראשון... :)

      תודה רבה!

      מחק
    2. מיטל, איזה כיף לקרוא!
      תודה על העדכון :)

      מחק
  40. הבלוג שלכן מדהים ומהווה ים של השראה (וגם מעורר קנאה...)

    לגבי הנשיקות - האם את מודדת את טמפרטורת החלבונים או רק מחכה להמסה של הסוכר והתחממות קלה שלהם?

    תודה על הבלוג הזה שהוא מעין מקום מפלט למקום שכולו יופי ודמיון. כייף גדול :)

    קרן

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן,
      ותודה רבה :)
      אני לא מודדת טמפרטורה, רק המסה של הסוכר.

      מחק
    2. תודה! אנסה להכין בקרוב...
      ועוד שאלה - באחת התגובות כתבת שאת הפתקיות את חותכת בעזרת חותכן.
      איפה קונים חותכן שכזה (ועוד דברים מהסוג הזה)?

      תודה!

      מחק
    3. ועוד שאלה -
      אם אני רוצה להוסיף טעמים לנשיקות, למשל תמצית וניל או אלכוהול כלשהו - באיזה שלב לצרף אותם?

      מחק
    4. קניתי אותו בחו"ל אבל לפעמים אפשר להשיג במסטיקים או בנתנאלה.
      http://netanella.com/
      http://mastikim.co.il/
      יש למצוא שם עוד מגוון חותכנים יפים.
      לגבי תמציות טעם - אני מוסיפה לקראת סוף ההקצפה.

      מחק
  41. הכל נראה מקסים כל כך!
    את הסגירה של שקיות הצלופן גם עשית לבד או שניתן לקנות כאלו?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      עשיתי לבד, עם פאנצ' כזה: http://mastikim.co.il/categories/forms/015586762471.html

      מחק
  42. טוב אז אחרי שראיתי את הפוסט היפיפיה הזה מיד הכנתי את הנשיקות.
    שמתי אותן בתנור כל הלילה על חום של 40-50 מעלות. הן יצאו יפות מאוד אבל לא נאפו לגמרי למטה.
    זאת אומרת שהתחתית שלהן הייתה לא יבשה לגמרי.
    מה יכולה להיות הסיבה? אולי היה צריך חום גבוה יותר?

    תודה!
    קרן

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן,
      יכול להיות חום נמוך מדי או אפיה קצרה מדי. נסי להעלות קצת את הטמפרטורה (ל-70-100 מעלות) ולאפות עוד קצת.

      בהצלחה!

      מחק
  43. יצא מעולה!!! תודה רבה על מתכון מושלם. הכנתי לראשונה ונראה כאילו יצאו עכשיו מהקונדיטוריה!

    השבמחק
  44. נראה מעולה! ורעיון מקסים!
    יש לי רק שאלה :)
    ראיתי שבאחת התגובות כתבת שיוצאות 2 תבניות מלאות ורציתי לדעת אם את יכולה להעריך מה קוטר כל נשיקה?

    תודה מראש,
    שירן :)

    השבמחק
  45. הי!
    הנשיקות המקסימות עכשיו בתנור, ב-3 גוונים (לבן, ורוד, אדום). מחכה בקוצר רוח שהן יהיו מוכנות (עוד שעתיים בערך..). יש לי שאלה-
    עבדתי עם צנתר משונן, והתבנית הראשונה באמת יצאו נשיקות משוננות יפות, אבל בתבנית השנייה המרנג כבר נהיה נוזלי יותר והנשיקות יצאו חלקות (שזה גם יפה, אבל אחרת). אם הייתי שמה את מחצית המרנג (שאני עוד לא עובדת איתו) במקרר בינתיים זה היה עוזר לשמור עליו מוצק עד לזמן הזילוף? או שיש פתרון אחר?

    תודה רבה! מתכון מקסים שבתקווה ישמש לי למתנות חג לכל המשפחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ענבר,
      מקרר לא יעזור, אבל בפעם הבאה - אחרי ששמים צבע - ערבוב מינימאלי בכף ולא במיקסר. כנראה הערבוב עם הצבע הפיל את התערובת.

      בהצלחה!

      מחק
  46. מהמם! עכשיו סיימתי להכין 300 יחידות גדולות + 600 קטנות (!) שאני אתן מתנות לאורחים בחתונה הקרבה שלי :)
    אז קודם כל המון המון תודה! כיף שיש בלוגים מעוררי השראה כמו זה!
    רציתי לשאול, אני אורזת את הנשיקות בשקיות צלופן, אני חוששת שיקרה להן משהו עד החתונה (עוד כשבוע וחצי). איך הכי מומלץ לשמור אותן?

    השבמחק
    תשובות
    1. הן לא צריכות תנאי אחסון מיוחדים. מקום יבש ומאוורר, לא יקרה להן כלום.
      מזל טוב!

      מחק
  47. איזה צבע מאכל השתמשת לכולות? כחול קרח?

    השבמחק
  48. אפשר לקצר את זמן האפייה בחום גבוהה יותר?

    השבמחק
  49. אילו תמונות נהדרות! פשוט ומקסים!
    שאלה, יש לך ניסיון או דרך להחליף את חלבוני הביצה באבקת אלבומין כדי ליצור נשיקות כאלו?

    השבמחק
  50. אילו תמונות נהדרות! פשוט ומקסים!
    שאלה, יש לך ניסיון או דרך להחליף את חלבוני הביצה באבקת אלבומין כדי ליצור נשיקות כאלו?

    השבמחק