20 מרץ 2013

חג האביב

מישהו התבלבל. 
זה לא "אביב הגיע, פסח בא" זה צריך להיות "אביב הגיע כי פסח בא". באמת. אחרת איך אפשר להסביר את מזג האוויר של אמצע מרץ השנה? בזמן שכל אירופה מושלגת - בתל אביב הולכים לים. 

מה שאני עוד לא מבינה זה איך זה שדווקא באביב, בעיצומו של החידוש והפריחה, אני צריכה להכין את אותו הקינוח בדיוק כמו בשנה שעברה?!
זה לא שאני מרגישה צורך לקרוא תיגר על כ-ל דבר, אבל נו באמת, די, כל שנה אותה עוגת מצות ואותן עוגיות קוקוס ועוגיות בוטנים. תמיד נראות אותו דבר. וגם כוס השתיה שנדרשת לידן. ויש אנשים שממש מחכים לזה! אפילו התחתנתי עם אחד כזה...

אז השנה אני לוקחת ריזיקה. אני מכינה עוגה שמזכירה לי את האביב ולא את 40 השנים במדבר.


עוגת פאדג' שוקולד ללא קמח - לפסח, ולא רק.

המצרכים:
300 גרם שוקולד מריר, קצוץ
200 גרם סוכר
חצי כוס מים רותחים
250 גרם חמאה
6 ביצים, מופרדות
לציפוי:
מיכל שמנת מתוקה
כף סוכר

ההכנה:
1. מחממים תנור לחום נמוך, 150 מעלות צ., מרפדים בנייר אפיה תבנית בקוטר 20 ס"מ.
2. ממיסים את השוקולד עם המים, החמאה ו-3/4 כוס מהסוכר ומערבבים לתערובת חלקה. מוסיפים את החלמונים, אחד אחד, תוך כדי בחישה.
3. מקציפים בנפרד את החלבונים לקצף רך ביחד עם רבע כוס הסוכר שנותרה, ומקפלים את הקצף לתוך תערובת השוקולד.
4. מעבירים לתבנית ואופים כשעה. מצננים בתבנית לטמפרטורת החדר. העוגה שוקעת מעט במרכז לאחר הקירור.
להגשה: מקציפים מיכל שמנת מתוקה עם כף סוכר ומורחים על העוגה. מקשטים בתלתלי שוקולד.


32 תגובות:

  1. העוגה נראית מדהימה!!

    השבמחק
  2. נראה מעולה!!!!
    תודה רבה על המתכון, בהחלט עושה חשק!

    שאלה קטנה - אפשר להחליף את החמאה בשמן? בשביל שיהיה פרווה.. (למרות שקצפת פרווה מעל זה אממ.. לא משהו בכלל...)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נראה לי בשמן... אולי במחמאה?

      מחק
    2. העוגה הקבועה שלי. וכן מזמן כבר החלפתי לשמן קנולה בגלל הבריאות וזו אחת העוגות שהגיבו הכי טוב לשינוי אז אני מהמרת שכן!
      וסוניה- זה נהדר גם בלי הקצפת למעלה...

      מחק
    3. חייבת לנסות את זה!
      חג שמח :)

      מחק
    4. מה היחס בין חמאה לשמן?

      מחק
  3. נראית מעולה...גזרתי ושמרתי

    השבמחק
  4. לגמרי לנעוץ :)
    חג שמח!

    השבמחק
  5. שרית- מקסים! שיהיה אביב נפלא!

    השבמחק
  6. גם בלי לטעום נראה סוף הדרך... חג שמח!

    השבמחק
  7. נראה טעים טעים טעים!!
    בא ללכת לישון בתוך ערמת הקצפת הזאת...
    חג שמח ::))

    השבמחק
    תשובות
    1. חג שמייח! ולך - מזל טוב והרבה נחת! ♡

      מחק
  8. יאם! זו העוגה הקבועה שלי היא רק בחיים - וגם לא בעוד 40 גלגולים - תצליח להראות לי ככה.. ;P

    השבמחק
  9. נראית מעולה! אחרי פסח מייד מכינה, אפילו רק בשבילי :)

    השבמחק
  10. כרגע הכנסתי למקרר את העוגה הנפלאה הזו! קשה לנו להתאפק עד הערב...יש פה 3 קטנטנים שכבר מריירים....

    השבמחק
    תשובות
    1. דנית, כיף לדעת! תודה על העדכון :)

      מחק
  11. הכנתי לליל הסדר ויצא משובח.
    הצלת אותי.
    אלפי תודות
    מאיה

    השבמחק
    תשובות
    1. מאיה, איזה כיף :)
      תודה ששיתפת! ♡

      מחק
  12. יואו איזה שווה!!
    אפילו בלי פסח!!
    שומרת והולכת להכין אותה בהזדמנות ראשונה (שרק ירדו קצת הק"ג החדשים שהגיעו בחג...)
    מתה עליכן!

    השבמחק
  13. היי
    עשיתי ויצא נפלא
    כולם יצאו מרוצים ומעולפים
    תודה רבה
    חג חירות שמח
    והרבה טוב
    בברכה
    אורנה

    השבמחק
    תשובות
    1. אורנה, תודה רבה על העדכון!

      מחק
  14. אפשר להכין את הבסיס לעוגה יום קודם ולהוסיף את הציפוי של הקרם למחרת?

    או להכין עם הקרם ולהשאיר במקרר ללילה?

    מה את מציעה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר גם וגם. אני מעדיפה להכין יום קודם את העוגה ואת הקרם ביום ההגשה.

      מחק
  15. נראה נפלא כרגיל. יש לי התייעצות!
    אני רוצה להכין עוגת שכבות - כלומר, להוסיף שתי שכבות קרם (גנאש קרמל מוקצף אם זה משנה, לפי מתכון משירלי נמש). הבעיה היא שהעוגה צריכה להיות נטולת קמח. את חושבת שאוכל להשתמש בעוגה הזו? היא נראית לי די גבוהה מהתמונה, אז חשבתי לעשות כמות וחצי ואז לאפות אותה בשלושה חלקים שאח״כ אחבר עם קרם באמצע. זה יעבוד? העוגה מספיק יציבה?
    תודה רבה!

    השבמחק
  16. חזרתי לדווח!
    הכפלתי את הכמות ב1.5 וחילקתי לשלוש עוגות. כל שכבה נאפתה בערך 50 דק׳ (יש מצב שהיה צריך יותר)
    העוגה באמת לא היתה כל כך יציבה גם אחרי קירור לטמפ׳ החדר, אבל את זה פתרתי די בקלות - מכניסים כל שכבה לפריזר ל10-15 דק׳ (כמובן שהשכלתי לעשות את זה אחרי שהשכבה האמצעית התפרקה לי לגמרי, אבל מוטב מאוחר).
    הבעיה הגדולה יותר היתה שהעוגה מאוד עשירה, ויחד עם גנאש זה היה קצת יותר מדי. טעים בטירוף, אבל קשה לאכול יותר מכמה ביסים. בנוסף, הטעם השוקולדי שלה כל כך חזק ודומיננטי שהיה קשה להרגיש בקרמל וגנאש הקרמל באמצע.

    תודה שוב על המתכון :)

    השבמחק
  17. יש אפשרות להכין את העוגה כ-קאפקייקס? אם אפשר תשובה מהירה

    השבמחק